Hong Kong! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Niels T - WaarBenJij.nu Hong Kong! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Niels T - WaarBenJij.nu

Hong Kong!

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

03 Juli 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Vandaag ben ik eindelijk aangekomen in het Hong Kong waar ik me al maanden een heleboel bij voorgesteld had. Ik heb er inmiddels 2 dagen opzitten en heb al een heleboel van de stad kunnen zien.

Gisteren ben ik na aankomst in het kleine, maar gezellige hostel vol ikea inrichting de directe omgeving (Wan Chai) wezen verkennen en waande me in de nauwe straatjes vol kooplui al in het echte China. Toch zie je ook op elke hoek van de straat megagrote warenhuizen, waar het beter vertoeven is dan buiten... Het is namelijk warm en ontzettend vochtig. Het liefst zou je elke 10 minuten een koude douche willen nemen om het zweet eraf krijgen.

Gisterenavond ben ik ondanks een milde jetlag toch nog even de kroeg ingeweest met wat mensen die ik in het hostel tegenkwam. De eerste avond en gelijk een latertje, dat belooft wat..

Vandaag werd ik (hoe verrassend) om 12 uur 's middags wakker en heb ik ontzettend veel gewandeld. Ik ben als eerste naar de haven gewandeld en heb de star ferry naar de andere kant van het water genomen (Kowloon). Hier kom je de duurste Gucci en Armani winkels tegen, afgewisseld met stinkende steegjes waar mensen uit alle windstreekjes hun dingetjes proberen te verkopen. Op zich is het leuk om daar doorheen te wandelen, maar als je er 1 gezien hebt, heb je ze allemaal wel gezien.

Goed, bootje terug en daarna ben ik door de westkant van de stad gelopen, waar authentieke tempeltjes en Chinese winkeltjes te vinden zijn met vogelnestjes of ming-vazen.

Na al die kilometers gingen de beentjes toch een beetje zeer doen, waarna ik de metro terug naar het hostel nam. het openbaar vervoer is trouwens super geregeld. Met een zogenaamde Octopus card kun je de tram, bus en metro betalen en zelfs in veel winkels is het pasje bruikbaar. Stukken handiger dan een ov-chipkaart!

Leuk dat jullie mijn blog bijhouden trouwens. Ik hoop om de paar dagen wat nieuws te plaatsen, zodat jullie goed op de hoogte blijven!

  • 03 Juli 2012 - 14:14

    Mark:

    ni hao niels!!

    Vet man, hong kong! Zo te lezen best naar je zin geniet ervan

    mzzl

  • 03 Juli 2012 - 15:35

    Franca:

    Hoi Niels,

    Leuk om je verslagen te kunnen lezen te volgen wat je doet en wat je ziet. Je hoort me af en toe wel op het internet. Veel plezier en pas goed op jezelf.xxx franca en rest van de familie

  • 03 Juli 2012 - 16:06

    Arjo:

    Nieles, have fun he!

  • 03 Juli 2012 - 16:57

    Moeder:

    Wat een leuke verhaal. Hong Kong ziet er indrukwekkend uit. Foto's zijn ook leuk om te zien. Je heb nu al veel indrukken op gedaan. Veel plezier en tot de volgende blog. xx

  • 03 Juli 2012 - 17:04

    Marielle!:

    Hee Niels, klinkt leuk allemaal! Geniet ervan ;) !! Foto's zien er ook leuk uit!

  • 04 Juli 2012 - 15:32

    Sander:

    NNice! Heel veel plezier daar :-) ni hao

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Niels

Actief sinds 09 Mei 2012
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 6984

Voorgaande reizen:

22 Maart 2013 - 19 April 2013

Vietnam, van zuid naar noord

01 Juli 2012 - 19 Augustus 2012

Op avontuur in China

Landen bezocht: