Shang High - Reisverslag uit Shanghai, China van Niels T - WaarBenJij.nu Shang High - Reisverslag uit Shanghai, China van Niels T - WaarBenJij.nu

Shang High

Blijf op de hoogte en volg Niels

07 Augustus 2012 | China, Shanghai

Na een maand in het landelijke Yangshuo is Shanghai wel even wat anders. De heuveltoppen maken plaats voor wolkenkrabbers met 100en verdiepingen en de sterren aan de hemel zijn vervangen door flikkerende neonreclame.

Vrijdagavond kwam ik aan op het immense Pudong Airport, waarvandaan ik de beroemde Maglev trein de stad in wilde nemen, maar blijkbaar is er na 10en geen openbaar vervoer meer in Shanghai, dus moest ik een dure taxirit naar mijn (heerlijk schone) hostel moest nemen. De volgende dag zou een maatje uit Yangshuo ook naar Shanghai komen om samen de 'grote stad' te trotseren, maar de eerste avond ben ik nog gauw met wat mensen uit het hostel naar een nogal foute club geweest met dronken Chinezen en te schaars geklede westerse meisjes. Dit gecombineerd met biertjes voor 7 euro gaven Shanghai een aparte eerste indruk...

Na flink wat uurtjes uitslapen kon ik Alex welkom heten in het hostel en hebben we in 3 dagen de beste plekjes van de stad verkend, van eeuwenoude tuintjes met theehuisjes tot uitzichten van de honderdste verdieping van een wolkenkrabber.

In de late uurtjes ontmoetten we Tom, een Australische jongen die hier woont en studeert en die ons dus precies kon vertellen wat de betere bars zijn. Zonder hem hadden we bijvoorbeeld nooit de 'Shelter' gevonden, een ondergrondse club die ooit werd gebruikt als schuilkelder bij bomaanvallen op Shanghai en waar nu flink wordt gefeest.

Vanavond vertrek ik weer uit deze wereldstad en vlieg ik naar Xi'an, bekend om het terracotta leger. Hopelijk heb ik geen vertraging, want er schijnt een typhoon op komst te zijn...

  • 07 Augustus 2012 - 09:16

    Denise:

    Hi Niels
    It is great to read about your travels. You have been having an amazing time. How are your language skills?!
    Enjoy Xian and all the rest of your stay. I look forward to seeing the photos.
    Take care
    Denise

  • 07 Augustus 2012 - 19:04

    Moeder:

    Leuk om weer je verhaal te lezen.
    Hoop dat je Xi'an gehaald hebt voor de typhoon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Actief sinds 09 Mei 2012
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 6987

Voorgaande reizen:

22 Maart 2013 - 19 April 2013

Vietnam, van zuid naar noord

01 Juli 2012 - 19 Augustus 2012

Op avontuur in China

Landen bezocht: