De laatste dagen - Reisverslag uit Yangshuo, China van Niels T - WaarBenJij.nu De laatste dagen - Reisverslag uit Yangshuo, China van Niels T - WaarBenJij.nu

De laatste dagen

Blijf op de hoogte en volg Niels

31 Juli 2012 | China, Yangshuo

De tijd vliegt hier. Ik ben nu al een maand in China, waarvan ik de meeste tijd in Yangshuo heb doorgebracht. In die maand heb ik een ritme opgebouwd die ik toch wel ga missen. In de ochtenden ga ik op mijn fietsje en met mijn rugzakje naar school, brabbel daar wat Chinees en in de middag zijn er genoeg activiteiten om je een tijd lang bezig te houden.

De omgeving van Yangshuo is perfect voor outdoor sporten zoals bergbeklimmen, kajakken 'bambooraften' en fietsen. Ook heb ik een aantal keer een scooter gehuurd om wat verder weg te gaan van de vele toeristen hier en het echte China te ontdekken. De kleine dorpjes tussen de heuvels blijven me verbazen. De mensen zijn er vriendelijk en behulpzaam en willen altijd wel een mango of een banaan met je delen.

Ook de avonden in Yangshuo zijn erg gezellig. Die beginnen met happy hour, waar 2 biertjes van 600 ml ongeveer 2 euro kosten en eindigen meestal in KFC... De 'rooftopbar' van mijn hostel is de ontmoetingsplek voor alle westerlingen en geeft 's avonds een fenomenaal uitzicht over de stad en de omringende heuveltoppen die oplichten in het donker.

Vrijdag verlaat ik Yangshuo en verruil ik dit knusse stadje voor de metropool Shanghai. Ik heb wisselende verhalen over Shanghai gehoord, maar het blijft een stad die je toch wel gezien moet hebben. We zullen zien!


  • 31 Juli 2012 - 11:16

    Pa:

    Hoi Niels,

    Goed van je te horen met weer zo'n leuk verslag. Kan me voorstellen dat het in Yangshuo goed bevalt, lekker relaxed klink het. Maar goed, ook Shanghai zal weer nieuwe en andere dingen laten zien, geniet ervan en een goeie trip richting Shanghai.
    Groetjes

  • 01 Augustus 2012 - 21:15

    Moeder:

    Vrijdag weer richting de grote stad! Ik heb gelezen 16 miljoen inwoners net zo veel als Nederland. Goede reis.
    Ben benieuwd hoe je het daar vindt.
    Nog heel veel plezier in verre china

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Actief sinds 09 Mei 2012
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 6992

Voorgaande reizen:

22 Maart 2013 - 19 April 2013

Vietnam, van zuid naar noord

01 Juli 2012 - 19 Augustus 2012

Op avontuur in China

Landen bezocht: