Crazy Macau - Reisverslag uit Macau, Macau van Niels T - WaarBenJij.nu Crazy Macau - Reisverslag uit Macau, Macau van Niels T - WaarBenJij.nu

Crazy Macau

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

06 Juli 2012 | Macau, Macau

Wat ben ik in een paar dagen van Hong Kong gaan houden. Het bruist er 24/7 en er is van alles te beleven!

Gisteren zijn we overdag net buiten de stad (Lantau) de grootste zittende Boeddha ter wereld wezen bezichtigen. Het enorme beeld van 22 meter torende hoog boven het landschap uit. De kleurrijke tempel ernaast was ook erg de moeite waard en erna zijn we in een klein vissersdorpje beland waar ik al een klein voorproefje van het echte China heb kunnen krijgen.

's avonds heb ik het nachtleven van Hong Kong ontdekt en dat is erg vet. Flink gedronken en met een milde hoofdpijn ben ik vandaag met een Nederlandse jongen naar het gokparadijs van het oosten geweest: Macau. Het kost wat stempels in je paspoort, maar het 'Vegas van Azie' was wel leuk om eens te zien. De oude binnenstad met de koloniale invloeden was net zo indrukwekkend als de enorme neon verlichting op de hotels en de casino's.

Zelf hebben we natuurlijk ook een klein gokje gewaagd en ik heb geluk gehad: Ik heb mijn boottripjes van en naar Hong Kong terugverdiend door $300 te winnen met roulette.

Nog 1 nachtje in Hong Kong en dan trek ik China in. Op naar Guangzhou!

• 05 Juli 2012 - 19:21

Moeder:

Fantastisch dat je het zo naar je zin hebt. Ook leuk om te zien en horen wat je aan het doen bent. Geniet ervan. xx

• 07 Juli 2012 - 04:47

Opa:

Wat een gweldige reis en leuk dit allemaal mee te maken

• 11 Juli 2012 - 07:07

Denise Hughes:

Hi Niels
    hope you get this. Have a great time on your trip. it is good to see what you are up to and where you are travelling to. Look forward to more photos and reports. Take care.
    Love
    Denise