Settlen in Yangshuo! - Reisverslag uit Yangshuo, China van Niels T - WaarBenJij.nu Settlen in Yangshuo! - Reisverslag uit Yangshuo, China van Niels T - WaarBenJij.nu

Settlen in Yangshuo!

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

15 Juli 2012 | China, Yangshuo

Ik weet dat ik al een tijdje niets meer van me heb laten horen, maar ik heb weinig tijd of zin gehad om een lang verslag te schrijven.

Na de toptijd die ik had in Hong Kong vertrok ik naar het echte China: Guangzhou. Deze stad met 12 miljoen inwoners maakte gelijk een drukke en vieze indruk. Misschien was dit de cultuurshock waar ik naar op zoek was, maar het beviel niet echt. Met mijn Engels kwam ik niet zo ver en er waren weinig toeristen die wel Engels spraken. Toch heb ik daar nog een aardig dagje sightseeing kunnen doen. Shamian Island is een overblijfsel van de handel tussen de Fransen, Engelsen en Chinzen in de 19e eeuw en is een oase van rust in de chaos van Guangzhou. Ik besloot hierna mijn treinkaartje naar Guilin te bestellen, omdat ik daar in Hong Kong leuke verhalen over had gehoord.

12 uur in de trein was een beleving... Ik zat in een coupe met een gezinnetje dat me allerlei fruit aanboodt, in ruil daar voor kon ik het kindje een rol drop geven, maar dat luste hij niet.

Guilin is een aardig stadje, ik heb daar een dag rondgelopen en je krijgt er al een mooi voorproefje van het Karstgebergte. ook de tempels in het midden van het stadje zijn erg de moeite waard! Het is echter niet meer dan een tussenstop richting Yangshuo.

Yangshuo is prachtig! Kleine souvenir shops en enorme rotsen typeren de stad. Ik heb besloten om hier een er een maandje te blijven om een beetje Chinees te leren en om van de omgeving te genieten. Het hostel hier is een feestparadijs, de natuur is geweldig en de mensen heel aardig. Heerlijk dus!

Gisteren zijn we gaan kajakken in de Li rivier. Zo zijn er ontzettend veel dingen te doen. Over mij hoef je je de komende 3 weken dus geen zorgen te maken!

ps. foto's uploaden is hier een beetje lastig, maar ik zal mijn best doen!

  • 15 Juli 2012 - 14:52

    Moeder:

    Je hebt een leuke plekje gevonden in Yangshuo.
    Succes met de chinese les.
    Geniet van je vakantie. xx

  • 16 Juli 2012 - 08:43

    Franca:

    Hoi Niels,

    Wat een mooie reis ben je aan het maken. Ik word jaloers. Je kunt het heel beeldend beschrijven, vandaar ook dat je zou willen dat je er ook rondliep. We wensen je van hieruit heel veel plezier en pret toe. En horen later graag in het echt van je wat je allemaal meemaakt. lieve groeten, Franca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Actief sinds 09 Mei 2012
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 6989

Voorgaande reizen:

22 Maart 2013 - 19 April 2013

Vietnam, van zuid naar noord

01 Juli 2012 - 19 Augustus 2012

Op avontuur in China

Landen bezocht: