I love BJ - Reisverslag uit Peking, China van Niels T - WaarBenJij.nu I love BJ - Reisverslag uit Peking, China van Niels T - WaarBenJij.nu

I love BJ

Blijf op de hoogte en volg Niels

17 Augustus 2012 | China, Peking

Ondertussen is het vrijdagochtend en heb ik nog 2 dagen in China te gaan. Sinds mijn vorige verslagje heb ik ontzettend veel sightseeing gedaan in Xi'an en ben daarna naar Beijing gevlogen om deze reis knallend af te sluiten.

Xi'an moet je als toerist in China gezien hebben. Het teracottaleger wordt door de mensen in Xi'an het 8e wereldwonder genoemd. Ik kan wel meegaan in deze bescheidenheid, want de duizenden soldaten zijn stuk voor stuk uniek en staan nog altijd klaar voor de strijd. Verder is Xi'an best een interessante stad. Een fietstocht over de grote stadsmuur was de moeite waard en het bruisende 'Muslim Quarter' is ideaal voor een kebabje of een souvenirtje op de bazaar.

En dan Beijing, waar zoveel te doen is dat een weekje eigenlijk niet genoeg is, maar ik heb wel een aardige indruk kunnen krijgen van de hoofdstad. Mijn hostel ligt in een typische Hutong, een wijkje net buiten de binnenstad waar je het gevoel hebt alsof je in een klein dorpje leeft in plaats van een stad met evenveel inwoners als Nederland zelf. Toch is het Plein van de Hemelse Vrede een kwartiertje lopen en kan je in 30 minuten in de Verboden Stad zijn als er geen 1000en Chinese toeristen in de rij zouden staan.

De bezienswaardigheden zijn stuk voor stuk imposant. De Temple of Heaven en het Zomerpaleis zijn prachtig en de Verboden Stad is zo immens dat ik het in 1 dag niet eens helemaal heb kunnen zien. Foto's volgen!

Het mooiste aan Beijing vind ik echter de mensen die ik hier tegenkom. Ik ben volgens mij al 12 mensen tegengekomen die ik op andere plekken in China ben tegengekomen en het is altijd leuk om verhalen te delen en om samen een feestje te vieren in het nachtleven van Beijing

  • 17 Augustus 2012 - 09:48

    Moeder:

    weer zo'n leuk verhaal.
    Wat een ervaring. Iets om nooit te vergeten
    Leuk dat je jouw reis kan afsluiten op zo fantastisch manier.
    Geniet van je laatste dagen en ik kijk uit om je zondag weer te zien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Actief sinds 09 Mei 2012
Verslag gelezen: 1488
Totaal aantal bezoekers 6988

Voorgaande reizen:

22 Maart 2013 - 19 April 2013

Vietnam, van zuid naar noord

01 Juli 2012 - 19 Augustus 2012

Op avontuur in China

Landen bezocht: